Eindopdracht 1: Flappybird
We gaan code schrijven waarmee we het welbekende spel 'FlappyBird' kunnen spelen.
In dit bestand staat al wat code klaar, zodat we snel aan de slag kunnen met het daadwerkelijk programmeren van ons spel.
Alle afbeeldingen staan in de map `afbeeldingen`. Verander de naam en de structuur van deze map niet.
Om de vogel te laten vliegen moet je op de spatie drukken. Wanneer je deze hebt ingedrukt, valt de vogel langzaam naar beneden.
Wanneer de vogel de grond raakt ben je af. Verder moet de vogel langs obstakels vliegen. Dit zijn pijpen. Wanneer de vogel langs een pijp vliegt krijg je een punt. Wanneer je tegen een pijp aan komt, ben je af en begin je opnieuw.
https://drive.google.com/file/d/1IFkpyxADq42g9LwhBzC4WebM7jcfuDKg/view?usp=sharing
Eindopdracht 2: The Game of Life
Door slechts vier simpele regels kunnen we pixels tot leven laten komen en weer dood laten gaan. Dit levert de mooiste en uniekste afbeeldingen op.
https://docs.google.com/presentation/d/1S9tzqBKBF7ME4Bpnv5QFeItFMp8t8BuiMrhd_tTrS_A/edit?usp=sharing
Project files
Stel vragen en help medestudenten
Tijdens de live lessen zijn er opdrachten waarbij je zult samenwerken met jouw studiegenoten. Hiervoor gebruiken wij Discord. Daarnaast kun je ook jouw vragen stellen, de docenten zullen je vervolgens verder helpen.
Het kanaal voor deze cursus op onze Discord:
Python voor beginners
